Fandom szuka atrakcji, czyli komiksiki o Hannibalu.

Mam wolny dzień. Po raz pierwszy od… Nie pamiętam nawet. Obudziłam się dziś rano i nie wiedziałam, co mam ze sobą począć – z nikim się nie umówiłam, zajęć nie ma, nic mnie nigdzie nie gna (no, chyba że pisanie magisterki)… Można szaleć, prawda?

No niekoniecznie, bo szaleństwa miały miejsce wczoraj i teraz ledwo żyję po spotkaniu ze znajomymi. Uroki odstawienia leków, człowiek może pić…

Eniłej. W ramach poprawienia sobie i Wam humoru postanowiłam przyjrzeć się zjawisku, które ma miejsce na Tumblrze (bądź Tumblru) od dość długiego czasu. Przed Wami moje teorie na temat komiksików o Hannibalu! 🙂


Jedną z moich ulubionych rozrywek jest wyszukiwanie takich komiksików
i umieszczanie ich na moim tumblrowym blogasku.

Założyłam konto na Tumblrze (czy jak to się odmienia, na potrzeby tej notki zamiennie będę pisać Tumblru) po to, by składować w jednym miejscu różne śmieszne obrazki i materiały do notek. Zaczęłam przeglądać sobie zasoby serwisu, posługując się tagami – zwykle były to tytuły filmów bądź seriali. I tak oto natrafiłam na kadry z pierwszego sezonu Hannibalaopatrzone śmiesznymi tekstami pisanymi zazwyczaj Comic Sansem.

Z początku traktowałam to jako pojedyncze wygłupy fandomu (swoją drogą polecam wpis Zwierza na temat fandomu Sherlocka i przygód Szczepana Holewy, poziom zjawiska jest mniej więcej ten sam, co omawiane dzisiaj komiksiki), potem jednak zaobserwowałam coraz częstsze występowanie alternatywnych historii z Hannibalem i Willem w rolach głównych, powiązałam to z emisją drugiego sezonu serialu i teraz uważam, że komiksiki o Hannibalu można traktować jako osobny fenomen.

Czemu „komiksiki”? Ano temu, że są krótkie, zabawne i pocieszne. Przy okazji zmieniają sens niektórych wydarzeń z serialu, tworząc alternatywną historię. Zresztą, Kuba się śmieje, jak siedzę na Tumblru i przeglądam całe zwały obrazków tylko po to, by za chwilę kwiknąć ze śmiechu, bo Hannibal znowu się zalecał do Willa…

Tak, dobrze widzicie. Komiksiki są pełne wątków gejowskich. xD Jak chociażby poniższy:

W telegraficznym skrócie, o co chodzi: otóż w komiksikach Will i Hannibal są parą (ich związek jest sygnalizowany tylko poprzez teksty, autorzy nie dodają od siebie żadnych obrazków), a ich relacja zawiera masę zwrotów akcji (zależnych od sezonu serialu i pomysłów autorów). I, oczywiście, nikt nie wie, że Hannibal jest kanibalem i morduje ludzi. Nawet, jak ten mówi im to wprost, po czym zrezygnowany kwituje sytuację następująco:


Ten komiksik jest za długi, bym go tutaj publikowała ^^’

Komiksiki, niestety, zawierają też w sobie masę spoilerów nawet wtedy, kiedy zawarte w nich teksty wskazują na zupełnie inną interpretację danej sytuacji. Staram się wpierw oglądać najnowszy odcinek, a dopiero potem zerkać na Tumblra, by nie zepsuć sobie seansu, ale nie zawsze mi się to udaje.

Postaci mają te same cechy charakteru, co w serialu, przy czym Hannibal zajmuje pozycję dominującą w relacji z Willem. Często też wplątuje go w dziwne sytuacje bądź konsternuje swoimi odzywkami.

Najbardziej bawi mnie to, że ze zwykłego kadru można zrobić perełkę za pomocą odpowiednio dobranych tekstów. Sceny z Hannim i Willem nabierają zupełnie innego znaczenia xD Zresztą, zobaczcie sami:


Wrzucam w kawałkach, bo rzadko kiedy komiksiki są scalone w jeden plik.

Uwielbiam to. Komiksiki to takie małe porcje yaoi, które poprawiają mi humor każdego dnia. 🙂 Fajnie jest powymyślać sobie od czasu do czasu jakieś głupotki – sama nie bardzo mam na to czas, więc głównie czytam.

Dodatkowo polecam Wam artykuł o pięciu powodach, dla których warto oglądać Hannibala. Od siebie dorzucam komiksiki i pomysły fandomu 🙂

Wasza lekko zmaltretowana i próbująca pisać magisterkę

Cathryn

PS A propos yaoi to ostatnio obejrzałam Płynące wieżowce i nie rozumiem, czemu ludzie się tym zachwycają. Gdyby reżyser zawarł jeszcze kilka dziwnych momentów, ten film byłby kolejną Chałą tygodnia. Dla mnie nie ma sensu… Oglądaliście? Co o tym sądzicie?

 

Skomentuj

