Chała tygodnia – Józef Piłsudski jako mangowa laska…

Okej, studenckie wolne się już powolutku kończy, czas zabrać się za uczciwą robotę. Powracają Chały tygodnia* 🙂
Pierwszą Chałą w tym roku zostanie dzieło dwóch Japończyków, którzy postanowili napisać książkę o 70 różnych dyktatorach, przy okazji do każdej sylwetki dodając rysunek danej osoby w wersji… moe. Wyobraźcie sobie przerobienie znanych postaci na słodkie dziewczynki.
Pierwszy artykuł o tym dziwacznym albumie znalazłam na Pudelku (tutaj). Z początku nie chciało mi się w to wierzyć, ale przypomniałam sobie o istnieniu bardzo ciekawego zjawiska, jakim jest Axis Powers Hetalia i utwierdziłam się w przekonaniu, że Japończycy są dziwni.
Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie fakt, że w tej książce przybliżono postać… Marszałka Józefa Piłsudskiego. Pytam, po jaką cholerę, ale niech im będzie. Krew mnie zalała, jak zobaczyłam ten obrazek**:

CO TO MA BYĆ, DO JASNEJ CHOLERY?!
Dlaczego Piłsudski jest małą dziewczynką w za krótkiej spódniczce, do której zbliżają się dwa proporce (Związku Radzieckiego i nazistowskich Niemiec)?! To jest cholernie sugestywne – wygląda to ta, jakby te dwie nacje chciały nas, za przeproszeniem, pohańbić. 😛
Pragnę przypomnieć, że Piłsudski umiera w 1935 roku, więc dla mnie taka wizja jest z dupy wzięta. Nie zgadzam się na coś takiego.
Dobra, w Hetalii Polska jest blond bishem ze skłonnościami do obmacywania Litwy, ale w całym tym uniwersum prawie wszystkie personifikacje mijają się z prawdą (poza np. Niemcami, które są moją ulubioną postacią ^^’), można to wybaczyć. Tutaj nie widzę sensu, ponieważ inne przedstawienia jakoś się nie mijają za bardzo z prawdą.
Jako Polka i wielbicielka Piłsudskiego czuję się pokrzywdzona, kurde mać.
Dla porównania macie inne obrazki:
Józef Stalin

Adolf Hitler

Fidel Castro

Josip Broz Tito (dla mnie to naprawdę ciekawa wizja, ale boję się powiedzieć coś jeszcze ^^’)

Co o tym sądzicie?
Wasza zarobiona
Cathryn

* zastanawiałam się ostatnio nad jakimś nowym cyklem, ale licencjat zaczyna mnie porządnie prześladować i na razie dam sobie spokój z takimi planami ^^’
** zdjęcia pochodzą ze stron pudelek.pl oraz rt.com

Reklamy

2 thoughts on “Chała tygodnia – Józef Piłsudski jako mangowa laska…

  1. Cathrynek ja uważam tą książkę za formę merytoryczną wymieszaną z lekką groteską/karykaturą. Ma bawić i jednocześnie przekazać jakąś wiedzę – do tej niestety nie mogę się odnieść bo nie znam aż tak dobrze japońskiego 😉
    Niemniej bardzo fajny pomysł, a i Piłsudski nie jest oblegany przez proporce, a stoi na krzesłach z takim obszyciem ergo „gniecie” nazizm i komunizm 😉
    Jako luźne nawiązanie zapodam animca traktującego poszczególne państwa jako moe załogi czołgów z II WŚ:

    http://www.anime-shinden.info/20618-girls-und-panzer-online.html

    • Czytałam o tym anime, opis mnie rozbroił i boję się za to zabrać.
      Słuchaj, staram się mieć dystans do tego, co Japończycy wymyślają (nawet nie wiesz, jak mam dystans do Hetalii :P), ale to wyobrażenie Piłsudskiego mnie po prostu wkurzyło. ;/

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s