Chała tygodnia na Halloween ;)

Moi drodzy, na wstępie chciałam zaznaczyć, że blog nie będzie się opierał tylko i wyłącznie na Chałach tygodnia i nie będzie tak, że przy każdej możliwej okazji coś zjadę. Nie mam duszy hejtera ani nie wiadomo jakich zacnych materiałów – wszystko trafia mi się praktycznie przypadkowo. Jeśli się komuś nie podoba, czytać nie musi 😉
To tak: dzisiejsza Chała ma specjalny wydźwięk, ponieważ wielkimi krokami zbliża się Halloween: zachodnie święto, które przewspaniały i bez wad Kościół katolicki potępia. Od razu powiem, że osobiście nic przeciwko temu świętu nie mam (bo i po co), sama świętuję na swój sposób szabat i w piątkowe wieczory się opierniczam w myśl hasła „w szabas się nie pracuje” ^^ Co jednak mi się nie podoba: sposoby nie tyle celebracji, co ozdabiania tego święta. Mam na myśli obrazki, które można znaleźć poniżej.
Niejaki Pablo Stanley, znany szerzej z komiksów z Kapitanem Oczywistością oraz Grammar Nazi, zirytował mnie niemiłosiernie jakiś czas temu serią obrazków pod tytułem „Childhood Zombified”, co w wolnym (tj. Cathrynkowym) tłumaczeniu oznacza tyle, co „dzieciństwo przesycone zombie”. Nie da się tego ładnie przełożyć, proszę się nie czepiać. Otóż pan Stanley wpadł na genialny pomysł, by bohaterów kreskówek (które kojarzą właściwie wszyscy z mojego pokolenia, a jeśli nie, to sorry, ale mieliście zrypane dzieciństwo) przerobić na… Zombie. Właśnie. Nie mam nic do tematów o zombie, ale to połączenie wydało mi się ohydne. I tylko utwierdziłam się w tym przekonaniu w miarę upływu czasu i zamieszczania na Facebooku kolejnych obrazków. Wrzucam tutaj tylko kilka, byście się nie załamali:



To jest po prostu straszne. Czuję się tak, jakby moje dzieciństwo zostało zgwałcone. I to wielokrotnie. Niby człowiek dorósł, ale te obrazki mnie przerażają i kompletnie nie rozumiem, jaki był zamysł autora. OK, tego typu rzeczy na pewno się sprzedadzą… Ale wywołują też masę dziwnych myśli. Nie podoba mi się to i tyle.
Mamy też przykład z polskiego podwórka – za przerabianie bohaterów filmów i seriali animowanych na zombie zabrał się MNQ, autor uwielbianego przeze mnie (zupełnie nie wiem, czemu) komiksu o przygodach Człowieka Skurwiela. W jego sklepiku z gadżetami z komiksu można kupić specjalne koszulki z limitowanej edycji na Halloween. Powiem tyle, że cieszę się, ponieważ nie zdecydował się na przerobienie na zombie wszystkich z wybranych postaci – niektórzy zostali pogromcami zombie i to mi się cholernie spodobało. ^^



Krecik! Rumcajs! Studia padły mi na mózg! xD
Wracając do tematu – te obrazki są obrzydliwe. O ile akcje typu Zombie Walk, malowanie się i strojenie jestem w stanie zrozumieć, to tego typu rysunki gwałcą moje poczucie estetyki i mam poczucie przekroczenia tabu. Chciałabym część z tych bajek pokazać swoim dzieciom, do cholery…
Życzę Wam miłego długiego weekendu, żadnych niemiłych przygód na cmentarzach, odpoczynku i świętego spokoju. A Wy możecie mi życzyć, bym się wreszcie ogarnęła. xD
Wasza mająca problemy z pisaniem licencjatu („Co ja poradzę na to, że pani ma obsuwę? Odda pani za tydzień”)
Cathryn

2 thoughts on “Chała tygodnia na Halloween ;)

  1. “Co ja poradzę na to, że pani ma obsuwę? Odda pani za tydzień” – w głowie mi się to odtworzyło głosem Pana Promotora, njjaaaa 😀
    A tak serio – te pierwsze obrazki są naprawdę straszne, szczególnie te Troskliwe Misie (bo to są Troskliwe Misie, nie?), ale akurat prace MNQ mi się podobają, szczególnie Rumcajs.

    • Tak, to są Troskliwe Misie. A na obrazku troszczą się o to, by ktoś nie miał mózgu.
      To, co przytoczyłam, jest prawie w całości prawdą (nie pamiętałam dokładnie, jak to szło) – podreptałam do PP po zajęciach, powiedziałam, że mam obsuwę i czy mogę oddać za tydzień i tak oto mam kolejny tekst.

Skomentuj

