„Koko Euro spoko”… Kto to wymyślił?!

Pisałam już kiedyś o babciach*, co podbiły Rosję i mają występować na Eurowizji jako reprezentacja tego jakże ciekawego kraju. I to jest fajny pomysł. Powiew świeżości w tym kiczowatym konkursie, szansa na swoje pięć minut dla tych babć… To jest pozytywne, proszę państwa.
Ale to – już nie.

Ja się pytam – co za idiota to wymyślił?!
Rosyjskie babcie zawojowały Internet, podbiły serca niezliczonej liczbie internautów (nie wyłączając Cathrynka), mają fajną historię, pomysł na siebie, na to, co tworzą i śpiewają i są prze-sym-pa-ty-czne.
Jarzębina? Jakieś popłuczyny, proszę ja Was.
Można próbować porównywać oba zespoły, ale dla mnie przepaść między nimi jest wielka. Co innego wystawić fajną, zabawną grupkę babć na konkursie wokalnym, co innego dać taki zespół, by śpiewał hymn Euro 2012. Nie wiem, skąd wzięto Jarzębinę, kto im pisał tekst (mam wrażenie, że jakaś delegacja z podstawówki), ale coś mi się widzi, że będzie niezły obciach. Zresztą, piosenka zaczyna się tak:
Cieszą się Polacy, cieszy Ukraina,
Że tu dla nas wszystkich Euro się zaczyna

Mam wrażenie, że piosenka mogła być o niebo lepsza.
To jest takie… Obciaszne. Głupawe. Te babki są bez polotu. Nie wiadomo, skąd się wzięły.
Przesadzam? Wystarczy poczytać komentarze na YouTube pod podanym przeze mnie filmikiem. Zgadzam się z większością z nich. Będzie żenada. Czy Polska to tylko wieś i jakieś gdakanie w tytule piosenki? Proszę, niech ktoś to odwoła. Dajcie jakiś popik, lekki rock, disco polo, cokolwiek, byle nie to.
Albo skołujcie rosyjskie babcie, Putin się ucieszy, będzie miły ukłon w jego stronę.
Mało mamy dobrych zespołów w Polsce?
Coś mi się widzi, że piłkarze będą zdemotywowani i jeśli ktoś im to będzie chciał śpiewać podczas meczu, to prędzej padną na twarz ze zdziwienia i załamania, niż strzelą gola.
Wasza zbulwersowana i podłamana
Cath
P.S. Puszczę to przy okazji Swojej Siostrze, potem opiszę Wam jej reakcję. xD
* chodziło mi, oczywiście, o to:

A notkę o Babushkach znajdziecie tutaj:
https://newshadowlife.wordpress.com/2012/03/10/party-for-everybody-dance-come-on-and-dance-xd/

5 thoughts on “„Koko Euro spoko”… Kto to wymyślił?!

  1. Po pierwsze, to nie jest hymn Euro 2012, tylko hymn polskiej reprezentacji, a to co innego. Po drugie, więcej luzu – ja wolę to niż „odgrzewaną” Marylę. Pozytywnie 🙂 Dobrze, że ludzie mają dystans do takich imprez.

  2. Szczerze, to już wolałbym odgrzewaną Marylę czy tego nieszczęsnego FEELa (acz jakoś wątpie by ci wykonawcy sobie poradzili jak należy z zadaniem). Wszystko, tylko nie takie żałosne, pozbawione wszelkiej finezji „coś” albo (co gorsza) rzewne wykonania hymnu polski przez którąś gwiazdeczkę (jak to było na pewnym Mundialu). Taki hymn reprezentacji powinien być pełen energii, zagrzewać do walki, a nie wywoływać zbiorowego facepalma.

  3. A ja cieszę się, że wygrały. Nie powinniśmy wstydzić się naszego folkloru, tym bardziej, że zarówno logo Euro, jak i sam stadion wzorowany jest na kulturze wsi (wygląd koszyka), a piosenka Jarzębiny idealnie wpasowała się w temat i modę na folklor, i jest ciekawa, inna, wesoła.

    Nie rozumiem dlaczego uważasz piosenkę za głupawą i obciachową?
    Wstydzisz się własnej historii? Miejsc, z których większość Polaków się wywodzi? Powinnyśmy reklamować co nasze.

    Jak posłuchałam tekstów piosenek skrzeczącej Maryli, albo stękającego Feela i o zgrozo! grafomańskiego tekstu Wilków (tracąc do nich zupełny szacunek) to skarpetki same się obsuwały i tylko myśl nasuwała się jedna – dlaczego polskie teksty piosenek są prawie zawsze tak debilne…

    A hymn śpiewać będzie Oceana czy jak jej tam 😉

Skomentuj

