Chała tygodnia – „Pocałunek wampira” („Vampire’s Kiss”)

Było już anime, czas na film – uwierzcie mi, rzadko oglądam porządne chały i muszę się chociaż jedną pochwalić. xD
Na początek macie tego oto przystojniaka:

Poznajecie? Ci, co ze mną już na ten temat rozmawiali, wiedzą, kto to. Dla reszty – Nicolas Cage. Wczoraj wieczorem obejrzałam jeden z pierwszych filmów z jego udziałem. Pewnie się zastanawiacie xD, czemu tenże film został drugą Chałą tygodnia. Spokojnie, wszystko przed nami…
Film opowiada perypetie pewnego młodego mężczyzny na stanowisku kierowniczym w wydawnictwie (w tej roli Cage), który chodzi do psychologa, terroryzuje sekretarkę, raz olewa dziewczynę, raz z nią śpi… Słowem, schemat skończonej świni. Wszystko się zmienia, kiedy poznaje pewną Rachel, która podczas miłosnych uniesień gryzie go w szyję – i tak się zaczyna właściwa fabuła jednego z najgorszych filmów, jaki ostatnio widziałam.

Zacznijmy od nielicznych rzeczy, które mi się podobały – Rachel. Traktowała delikwenta jak zabawkę, zachowywała się jak femme fatale… I miała zajebiste ciało, ale to moje przemyślenia. Ciało, które miałam okazję wiele razy widzieć, podobnie, jak… Ej, nie uciekajcie, dajcie skończyć! Podobnie, jak fanki serialu The L Word, gdzie Jennifer Beals (w/w Rachel) grała Bette. _^_ Ale o tym, ze występuje w tym beznadziejnym filmie, dowiedziałam się dopiero w trakcie.
Co dalej? Cage się wczuł, ani razu nie zawalił roli – kazali mu grać wariata, któremu się wydaje, że jest wampirem, to grał. I to całkiem nieźle, aż się zdziwiłam parę razy. Na tym jednak się kończy.
Ten film jest paskudny. Zniechęcający do oglądania czegokolwiek o wampirach (serio, wolę już „Zmierzch”, bo tam przynajmniej wampiry jeszcze jakoś wyglądają, nie mają plastikowych kłów ze sklepu z dziwnymi akcesoriami i nie wpieprzają surowego gołębia), zniechęcający do ludzi w ogóle. Postać głównego bohatera jest po prostu obrzydliwa – widać przemianę, którą przechodzi (psychiczną, bo w rzeczywistości nici z wampiryzmu), ale przypomina to przepoczwarzanie się w coś podobnego do Nosferatu, a nie do klasycznego wizerunku. Długo się wahałam, czy uznać ten film za Chałę tygodnia, ale scena, gdzie bohater (święcie przekonany, że jest wampirem) idzie do sklepu i kupule sobie plastikowe kły za 3,5 dolara, a potem w nich popiernicza po mieście, sprawiła, że jęknęłam z obrzydzeniem i stwierdziłam, że po prostu muszę o tym napisać. Bohater (uwaga, spoilery :P) ginie zresztą tak marnie, jak marne stało się jego życie – zostaje przebity sztachetą. xD Wiem, głupio brzmi, ale tak samo głupio wygląda.
Reszta bohaterów dziwna – ja bym od razu zrobiła z takim porządek! Terroryzuje ludzi, odstawia sceny, biega po wydawnictwie w pogoni za sekretarką i potem usiłuje ją zgwałcić _^_, a tu nic! Nikt nie dzwoni po panów z kaftanem. Najdziwniej robi się pod sam koniec, gdy bohaterowi wydaje się, że rozmawia ze swoją psycholog, a potem idzie do mieszkania z nowo poznaną dziewczyną, która… Nie istnieje. Gada do siebie. I jest obleśny, brudny, zaplamiony krwią (cudzą)… Słabo się robi. Najgorsze jest to, że nie jest wytłumaczone, czemu Rachel się nim zainteresowała i co właściwie zamierza z nim zrobić – jest jedna scena w klubie, gdzie ta mu mówi, że się nim brzydzi. Sorry, nie widzi, że go sama doprowadziła do takiego stanu? Matko.
O tym filmie można pisać wiele, ale podejrzewam, że nie jesteście w stanie przetrawić większej ilości tego szajsu. ^^’

Można się zastanawiać nad tragizmem człowieka obłąkanego, można o tym pisać i też tworzyć filmy. Często wybitne. „Vampire’s Kiss” nie jest wybitny pod żadnym względem i cieszę się z tego, że to obejrzałam, tylko pod jednym względem – mogłam bowiem zobaczyć możliwości aktorskie Nicolasa Cage’a. Jak to mówi moja mama, trzeba być dobrym aktorem, by zagrać idiotę, a ja dopowiem jedną rzecz – trzeba być też dobrym aktorem, by zagrać postać tak beznadziejnego przypadku i by pokazać, ile właściwie twarzy ma wariat. Poza tym film zdecydowanie odradzam.
Wasza zdegustowana
Cath

Skomentuj

